lördag 28 april 2007

Kort info om Spengo

Här kommer kort information från den här bloggens (tillfällige) administratör Sebastian:

Hej.
Ja, som en del kanske redan räknat ut har Magnus inledningsvis fått lite assistans med att dra igång den här bloggverksamheten. Jag, Sebastian, har alltså startat den här bloggen å Magnus’ vägnar. Hittills publicerade poster har tillsänts mig via mail och jag har sedan skött själva exercisen med bloggandet. Därför har också ganska många texter publicerats i en rasande fart. Det är inte så att Magnus plötsligt välsignats med bredband och oändligt mycket fritid.
Magnus kommer så småningom att ta över själva bloggandet själv. Något som jag vet att han nu ser fram emot. Han har visat en viss entusiasm inför den här möjligheten att få en kanal utåt för det han kallar ”nörderi”. Själv skulle jag nog kalla det passion.

Jag vet också att han gärna ser att andra entusiaster kommer med som deltagare här på Spengo-bloggen.

Själv är jag ohämmat positiv till nästan allt som har med internet och bloggande att göra.

Jag är ingen datanörd. Jag är alls ingen expert på hårddiskar, programmering eller felsökning. Men jag har omfamnat det här med ”bloggen”.
Det är ju helt fantastiskt och en enastående möjlighet att få driva en egen liten hemsida utan att man behöver ha speciell kompetens. Alltså är jag övertygad om att t.o.m. Magnus hade kunnat starta upp det här helt på egen hand om han tagit tjuren vid hornen. Och då snackar vi om en man som kan räkna upp hela den svenska kungalängden, vet vem som spelade trummor i The Kinks, och som kan allt om Glimmingehus, men som har ett rätt distanserat förhållande till ny teknik och moderniteter. Han är måhända ”nörd”, men inte någon ”geek”. Ett intressant förhållande som vi bör kontemplera över.

För att göra en lång historia kort:
Denna blogg har fötts. Och jag hoppas att Magnus kommer att ta den till sig. Jag hoppas också att han får några läsare och att några av dem också blir skribenter här så småningom.

Men posterna kommer inte att dugga lika tätt framöver. Bara så att ni vet.

Jag, som adminströr och allmän bloggmissbrukare, kommer att inom snar framtid här på Spengo att posta en guide, eller skall vi kalla det inspirerande manual till hur man bloggar.
Lite tips och vägledning alltså. Jag kommer sedan att lägga en länk till den posten här i sidan så att alla kan ha nytta av den.

Tack för ordet. Välkomna hit.

Postat av Sebastian aka mrdantefontana

Ps. Observera att allt inneheåll på dessa sidor är skrivet (utom denna post och nästa) och bestämt av Magnus själv. Samtliga länkar här i sidan är Magnus egna förslag. Jag har alltså inte lagt dit länkarna som leder till mina bloggar på eget bevåg. Men jag är hedrad och smickrad över att få vara med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Sebastian.

Vilken snyggt och funktionellt blog. Nu vill jag också komma igång och skriva, men troligtvis inte förrän jag skrivit min akupunkturtenta om 2v.
Första ämnet blir nog blåsets insats inom rocken, inspirerad av Poly Styrene intervjun i senaste och sista numret av SEX.

Chrille

mrdantefontana sa...

Chrille - Tack. Poly Styrene är ju en ständig inspirationskälla.