söndag 16 september 2007

Jag skickade ett email...

För ett tag sedan - en mycket tidig Söndagmorgon - skickade jag iväg ett email.

Jag hade spenderat Lördagkvällen med att titta på film, lyssna på The Sonics och dricka Rom. Ja, sånt som man kan göra om man är ungkar som jag. Det blev ganska mycket Rom. Jag har fått intresse för drinkar. Själva processen alltså. Att blanda och mixtra. Självklart är det inte posenten som är det väsentliga. Men det kan bli en del under en helgkväll ändå.

Det tycker jag är underbart!

Jag är en sådan där som alltid haft mycket svårt för att inmundiga alkoholhaltig dryck endast i mitt eget sällskap. Jag är en flockmänniska när livet skall till att berusas.

Jag har fått lära mig.

Men denna kväll hade jag fått i mig en hel del dunderdroppar. Och jag mådde som en prins.
Men så slog jag på datorn och skulle kolla igenom mina bloggar, sajtstatistik mm som jag gör varje kväll. Och upptäckte att en stor blogg länkade till min blogg PCL LinkDump.
Det visade sig vara en av de större liberala amerikanska bloggarna Counterpunch.
Jaha. Inget ont om den bloggen eller så, men slarvig bloggning är det värsta jag vet. Efter att hållit på med detta så länge som jag har så ser jag inte med blida ögon då den professionella världen ger sig på att blogga och gör det med, som bäst, vänsterhanden.

De hade en länk som hette "Website of the Weekend: Jack Kerouac on the Steve Allen Show", och ja, den ledde till en post på PCL från November 2006 (För övrigt en av de populäraste posterna någonsin på PCL med runt 35.000 träffar).
Vän av ordning som jag är - och också jävligt trött på att alla möjliga och omöjliga bloggar och medier utnyttjar min blogg för att dra mer läsare. Counterpunch var ändå trots allt inte det mest flagrant lata jag sett. De länkade dock till min blogg. Men det var ju knappast en website de länkade till, utan det var ju ett inlägg/post på min website.

Ja, det här kan ju tyckas hur futtigt som helst att gå igång på... Men igång gick jag!!

Nu håller mitt "tal" på att sprida sig i tonsatt form över internet. Kanske kan man kalla det spoken word eller något sådant.
Någon har startat You Need To Get Things Right - the Art of the Rant, som är en slag online-utställning över min poetiska överreaktion till Counterpunch.
Här kan du lyssna på de inkomna musikaliska iscensättningarna.

Vad Counterpunch svarade?...
Jo, Jeffrey St. Clair tyckte att han gjort mig en tjänst. Men om jag kände mig förnärmad skulle han omedelbart ta bort länken.
Jag svarade: If you can't link correctly please remove it.

Länken är naturligtvis fortfarande kvar på deras site. Och den ser likadan ut.

Mr. Dante Fontana, det är Jag det.

Inga kommentarer: