fredag 25 februari 2011

Modern English - I Melt With You

Ett par år i åldersskillnad kan utgöra en avgörande skillnad. Min käre gamle svåger är tre år äldre än mig. Han förknippar sina sena tonår hemma i Lindesberg starkt med kultiga engelska band som The Jesus & Mary Chain, Echo & The Bunnymen, The Smiths, Killing Joke och The Sisters Of Mercy. Han verkar ha stenkoll på åren 1983-87, då jag fortfarande gick i högstadiet och diggade mindre creddiga band som till exempel Twisted Sister, Queen, Def Leppard, Trance Dance och A-ha. Han tog körkort ungefär samtidigt som jag precis hade köpt min moped, i och för sig en Zündapp KS 50 Sport.


Modern English - I Melt With You (1982)

Sist vi träffades över par flaskor vin presenterade svågern den härligt poppiga I Melt With You, som jag på något sätt helt har missat. Han var övertygad att jag skulle känna igen den. Det var ju en kulthit från början 1980-talet!

Inga kommentarer: