måndag 24 december 2007

Spengotävling

Jag har satt ihop en liten tävling för alla som tycker att tiden i jul blir lite lång. Tio instrumentalpartier från tio olika låtar och artister. Det är intron, outron, stick, solon och gud vet vad av olika längd, så det gäller att spetsa öronen. Skriv ner artist/band och låttitel, som vardera ger ett poäng, om ni skriver i ordning är inte så noga. Det finns dessutom en minsta gemensam nämnare, som inte ger poäng men om ni hittar den blir det en guldstjärna.

boomp3.com

Flest poäng vinner och guldstjärnan ger fördel om flera hamnar på samma poäng. Skicka svaren, namn och var ni bor till spengochrille@hotmail.com . Tävlingen pågår hela 2007 och alla som deltar ger sitt medgivande att namnet på vinnaren publiceras på Spengo tillsammans med de rätta svaren.

Första och enda pris är en unik Spengo CDr med tidlös pop.

Lycka till med tävlingen som naturligtvis är öppen även för Spengoskribenter. Själv skall jag i jul njuta av lek med barn och syskonbarn, samt lyssna på de två plattor som jag haft störst behållning av i år, John Cales Paris 1919 och Isley Brothers Givin´ it back från 1973 respektive 1971.
God jul på er alla.

2 kommentarer:

mrdantefontana sa...

Det här var svårarare än sista fysikprovet på gymnasiet (som jag hade 2 poäng av 24 möjliga på).
Men tävlinga är skoj.

Hoppas på fler sådana.

spengochrille sa...

Det skall vara lite klurigt och det är jättesvårt att sätta nivån. Jag lovar att du känner till alla artisterna och hoppas du skickar in ett svar.