onsdag 25 juni 2008

Semesterdrömmar

Förra året gav Martin oss lite förslag på skoj låtar med sommaranknytning . Det var mestadels inom popfacket trots att det naturligtvis är so(u)len som är den ultimata sommarmusiken. Eftersom min semester ännu är några bladvändningar iväg så drömmer jag mig bort med lite sköna toner och vill därför komplettera med Sly Stones hybrid av soft pop och soul, i den något nedtonade Hot fun in the summertime.

Låten släpptes enbart på singel försommaren 1969, men finns med på de flesta vettiga samlingar med bandet. Jag är oerhört svag för dess tighta och ganska sparsmakade komp, man kan nästa se hur Sly får anstränga sig för att hålla igen och inte släppa iväg rösten för tidigt i låten. Det är ingen dansgolvsröjare och om den lockar till så mycket het glädje vet jag väl inte, men jag kommer på mig själv att sitta och gunga med i ikeasoffan och vissa kvällar kan det vara tillräckligt.

Inga kommentarer: