tisdag 30 december 2008

This Will Be Our Year

Framför allt vill jag önska våra trogna besökare Gott Nytt År! Tack åt er som vanemässigt går in på Spengo för att läsa, lyssna, titta och någon gång lägga in en kommentar. Att veta att ni finns sporrar mig naturligtvis att fortsätta blogga. Dessutom ska ni andra Spengo-skribenter givetvis också få en nyårshälsning med hopp om fortsatt inspiration och förnyad skrivlust. Även om det inte är ett självändamål är det väldigt skoj att vi tillsammans lyckats göra drygt 160 välskrivna och spännande inlägg på bloggen under året 2008.



Vilket låt passar bättre än The Zombies This Will Be Our Year nu? Videon är ihopklippt av en amerikansk kille i min egen ålder. För mig som har en sentimental och nostalgisk läggning är de gamla Super 8-klippen, tillsammmans med denna kärleksfulla poplåt, överväldigande rent känslomässigt. Efter de blott två minuterna är ögonen tårfyllda och det känns som om man alltid har känt familjen från filmklippen.

Förresten ska jag se The Zombies live den 5 mars nästa år på Debaser Medis. Jag övervägde starkt att resa till London i mars när återförenade The Zombies skulle spela mästerverket Odessey And Oracle i sin helhet på Shepherds Bush Empire. Men nu kommer alltså chansen att få se dem i Stockholm som en skänk från ovan. Hoppas de snart 65-åriga medlemmarna fortfarande har hälsan och lever när det är dags för konserten. Läs min hyllning till The Zombies som publicerades när Spengo startade i april 2007.

Inga kommentarer: