tisdag 21 april 2009

Spengo 2 år

Jag kom häromdagen på att Spengos födelsedag, den 15 april, hade passerat. Det är två år sedan jag startade bloggen med hjälp av min vän mrdantefontana. Det första inlägget handlade om husguden Donovan. Sedan började mina polare också skriva här. Och oj, vad sjukligt besatt jag har varit av Spengo och att skriva om musiken och livet. Bemärkelsedagen till ära har jag därför restaurerat några av mina gamla inlägg med fungerande Youtube-klipp och låtstickor. Det är inläggen med viss självbiografisk karaktär som jag är riktigt stolt över. De har väckt en enorm lust att skriva och berätta, inte bara om musik. Klicka på länkordet Magnus bara!

3 kommentarer:

mrdantefontana sa...

Bemärkelsedagen till ära gör jag en kort avstickare från mitt löfte att inte kommentera här mer. Jag känner att jag kan göra det med gott samvete då jag inte tänkt trampa på några popnördstår. Jag tänkte bara gratulera på tvåårsdagen och hoppas att du fortsätter blogga med gott mod! Länge leve Spengo!

Magnus S sa...

Tack för gratulationerna och för din insats i Spengos barndom!

Jag saknar dina sarkastiska bakhåll på oss känsliga och distanslösa popnördar.

Skivdoktorn sa...

Även om undertecknads intresse av att skriva och läsa om musik blivit alltmer sporadiskt och med allt längre mellanrum vill jag ändå passa på att gratulera herr Svensson på två årsdagen. All denna entusiasm och glädje över spräckliga toner och dess studsande ekon över livets stunder är en insats som förtjänar en eloge. Grattis!
P.S. Vem vet? kanske till och med doktorn blir såpass inspirerad en dag att hans gigantiska utläggning över svenska dragspels- och fiolkungar finner sin väg till pennan.